Gdzie umieścić podcast? – popularne miejsca do publikacji

gdzie umieścić podcast

Stało się – nagraliśmy swój pierwszy podcast i chcielibyśmy podzielić się nim ze światem. Możemy się wtedy zacząć zastanawiać, gdzie umieścić podcast, aby było to dla nas jak najbardziej korzystne. Platform służących do tego jest wiele, a w tym artykule postaramy się przybliżyć najbardziej popularne z nich. Przed publikacją podcastu warto się im przyjrzeć, ponieważ każda z nich ma inne grono odbiorców i słuchacze inaczej się po nich poruszają. Z kolei publikacja na mało znanych platformach mija się z celem, ponieważ nie dotrzemy poprzez nie do zbyt dużego grona odbiorców.

Gdzie hostować podcast

Podstawową rzeczą przed publikacją będzie zainteresowanie się hostingiem – najpierw nasz podcast musi już gdzieś „istnieć”, abyśmy mogli go umieścić na choćby Spotify czy iTunes. Dobrze, aby podcast miał swój adres RSS, czyli znajdował się na jakimś serwerze – albo zewnętrznym, albo naszym własnym.

Jeśli planujesz nagrywać swoje podcasty, koniecznie sprawdź kurs „Własny podcast – od nagrania do publikacji” autorstwa StrefyKursów. Zdecowanie plecamy!

Kurs Własny podcast od A do Z

Sprawdź kurs „Własny podcast – od nagrania do publikacji”

Podcast – gdzie publikować / gdzie umieścić podcast

Gdy będziemy już posiadać hosting (chyba że zamierzamy publikować na YouTube), możemy zacząć wybierać, na które platformy chcemy wrzucić nasz podcast. Serwisy takie jak Spotify, iTunes czy Google Podcasts to miejsca, które jedynie udostępniają nagrania. Zatem muszą one być uprzednio umieszczone na jakimś hostingu.

Z powyższych platform korzystają głównie ludzie młodzi, co warto wziąć pod uwagę, podczas zamieszczania tam nagrań. Jeśli chcemy dotrzeć do tej grupy odbiorców są to dobre miejsca. Nie inaczej jest w przypadku YouTube – mamy największą szansę na to, że to właśnie osoby młode natkną się na nasz podcast podczas surfowania po platformie.

Jednak zamieszczanie podcastu na YouTube wygląda nieco inaczej. Aby to zrobić musimy założyć kanał. Dopiero wtedy będzie możliwe dodanie nagrania. Na szczęście Youtube umożliwia założenie konta za darmo, dlatego może to być jedna z bardziej opłacalnych metod na dystrybucję podcastu, biorąc po uwagę także ogromną popularność platformy.

Na dość podobnej zasadzie co YouTube działa SoundCloud, tylko że w jego przypadku konieczna jest opłata, ponieważ przechowuje on nagrania na własnych serwerach.
Jedną z wartościowych rzeczy będzie dodanie podcastu na iTunes, ponieważ wiele mniejszych stron i odtwarzaczy internetowych korzysta z bibliotek iTunes (jak Player.fm, PodcastAddict, Podkasty.info i wiele innych).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *