Dlaczego reklama Google Ads przynosi tyle korzyści?

Ads

Ilość sklepów internetowych i firmowych stron promujących działalność przedsiębiorstw jest ogromna. Rozwój sklepu czy firmy w internecie zależy od liczby klientów. Aby ich pozyskać trzeba zdobyć wysoką pozycję w wyszukiwarce Google. W obliczu dużej konkurencji nie jest to łatwe i wiele firm decyduje się na profesjonalne pozycjonowanie, które ma zapewnić im najwyższe miejsca na pierwszej stronie wyszukiwania. Często jest to jednak proces długotrwały i wymaga szeregu zabiegów. Google Ads pozwoli osiągnąć podobne rezultaty znacznie szybciej. 

Ads

Jakie zalety ma reklama w Google?

Google to najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa, która umożliwia skuteczną reklamę produktów i usług na całym świecie. Inteligentne reklamy w formie tekstowej zaopatrzone w linki sponsorowane do wybranego produktu, usługi, czy strony internetowej widoczne są na pierwszych pozycjach wyszukiwania konkretnych słów kluczowych u góry, lub u dołu strony. Pozwala to na dotarcie do szerokiej rzeszy ludzi zainteresowanych konkretnym produktem czy usługą. Takie umiejscowienie reklam i ich forma gwarantuje wysoką klikalność, co przekłada się na sprzedaż i rozwój firmy. Reklama w Google ma jeszcze więcej zalet, o których warto wiedzieć. Oto one:

– dokładność targetowania

Kampania reklamowa może być przeprowadzona dzięki Google Display Network, które precyzyjnie określi, komu mają się wyświetlać reklamowe przekazy. Skuteczna reklama to taka, która nie trafia w próżnię, a właśnie dzięki dokładnemu targetowaniu ten cel zostaje osiągnięty. 

– kontrola nad kosztami poprzez wiele modeli rozliczeń

Kampania Google Ads pozwala na ustalenie maksymalnego budżetu przeznaczonego na promocję i wybór słów kluczowych przy pomocy plannera, który oszacuje średni koszt kliknięcia. Jeśli konkurencja jest duża za konkretne słowo kluczowe trzeba zapłacić więcej, lub zdecydować się na mniej popularne, lecz tańsze. Więcej na temat kosztów przeczytasz na stronie https://mediaclick.pl/google-adwords/.

– wgląd w statystyki i możliwość zmiany strategii

Na bieżąco można śledzić efekty, jakie daje kampania produktowa, obserwując statystyki na własnym koncie w Google AdWords. W oparciu o nie istnieje możliwość wprowadzania zmian w celu wypracowania najskuteczniejszej strategii reklamowej. Można testować różne grupy docelowe, czas emisji reklam, czy dobierać nowe słowa kluczowe. 

– remarketing sposobem na odzyskanie klientów

Często zdarza się, że osoba odwiedzająca sklep czy daną stronę internetową rezygnuje z zakupu. Remarketing pozwala jednak podążyć śladem użytkownika odwiedzającego stronę i zaoferować mu produkty, dostosowane do jego zainteresowań w oparciu o treści, które przeglądał na stronie. Istnieje bowiem szansa, że klient wróci i dokona zakupu. 

– mobilność kampanii Google Ads

Odpowiednie rozwiązania umożliwiają przeprowadzanie kampanii reklamowej, która będzie widoczna na różnych urządzeniach, nie tylko w komputerze, ale także np. w telefonie. 

Dlaczego jeszcze Google Ads zyskuje coraz większą popularność?

Oprócz wyżej omówionych zalet Google Ads to sposób reklamy, na którą stać nie tylko duże firmy, ale także początkujące. Dodatkowo forma ta przynosi efekty znacznie szybciej niż pozycjonowanie stron, ale jedno drugiego nie wyklucza i jeśli ktoś chce zainwestować także w pozycjonowanie, z czasem przyniesie mu to jeszcze więcej klientów. Dojdą także ci, którzy z zasady nie klikają w reklamy. Jak pokazują jednak statystyki, odsetek takich osób jest niewielki. Naturalnie wyglądające linki sponsorowane podane w nieagresywnej formie oraz inne metody promocji np. w postaci banerów są chętnie klikane i przynoszą efekty. Dzięki nim nawet nowa firma na rynku może szybko zaistnieć i zdobyć klientów. 

Reklama Google Ads jest skuteczna i daje szerokie możliwości uczynienia firmy rozpoznawalną, co przełoży się na zwiększenie liczby klientów. Aby jednak kampania reklamowa przyniosła szybko rezultaty, warto ją powierzyć specjalistom, którzy posiadają dużą wiedzę w opracowaniu odpowiedniej strategii marketingowej. Każdy jednak może z tej formy reklamy skorzystać, aby metodą prób i błędów szukać najodpowiedniejszej dla siebie strategii. Za to właśnie wielu tak ceni sobie Google Ads. 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *