Podcast jest wyjątkową formą komunikacji, ponieważ odbywa się jedynie za pomocą dźwięku, bez użycia dodatkowych bodźców. Jest to zatem specyficzna forma promocji swojej marki. Marką osobistą może być podcast sam w sobie lub coś innego, co poprzez podcast chcemy przekazać.
Bardzo duże znaczenie ma autentyczność. Sam dźwięk obnaża bardzo wiele z naszej osoby. Słuchacz może wyczuć fałsz czy wprowadzanie go w błąd, ponieważ jego uwagi nie odciąga żaden obraz ani kolory. Promocja marki powinna iść raczej w subtelną stronę, jeśli chcemy to robić w podcaście. Ponadto zbyt długie reklamowanie siebie czy swoich produktów sprawi, że słuchacz wyłączy nagranie. Pamiętajmy – dźwięk to nie jest video i dużo mniej on wybacza w porównaniu do standardowego filmiku na YouTube. Wbrew pozorom kilka sekund dźwięku to bardzo długo, kiedy do odbiorcy nie dochodzą inne bodźce.
Kolejną rzeczą jest, że temat, który chcemy poruszać, powinien być naprawdę interesujący. Chwila nudy sprawi, że słuchacz nie będzie chciał od nas wrócić po więcej nagrań. Podcast musi być więc wypełniony wartościowymi treściami, które uczą, bawią lub są w inny sposób rozrywkowe i wnoszą coś do życia odbiorcy.