Jak rozpocząć tworzenie podcastów? – Poradnik w 4 krokach.

podcast jak zacząć

Jak zacząć nagrywać podcast? To pytanie zadaje sobie coraz więcej twórców. Spróbujmy w 4 krokach przyjrzeć się temu procesowi.

1. Podcast – jak zacząć to w ogóle robić?

Na początku ważny jest pomysł – bez pomysłu nasz podcast może być zwyczajnie nudny czy nieinteresujący dla słuchaczy, dlatego najpierw warto stworzyć sobie plan na najbliższe odcinki. To odciąży umysł i pozwoli w spokoju zacząć nagrywać, bez zastanawiania się na bieżąco ,,co dalej?’’. Zanim jednak to zrobimy, najlepiej jest rozejrzeć się w internecie czy tematyka, jaką zamierzamy poruszać, nie jest już gdzieś wykorzystywana. To może utrudnić dotarcie do potencjalnego odbiorcy, ponieważ będzie on zaspokojony dostępnymi już treściami. Gdy mamy już pomysł, konieczne jest doedukowanie się w swoim temacie – nie ma nic gorszego niż niedoinformowany twórca, który przekazuje niewiedzę dalej.

Jeśli planujesz nagrywać swoje podcasty, koniecznie sprawdź kurs „Własny podcast – od nagrania do publikacji” autorstwa StrefyKursów. Zdecowanie plecamy!

Kurs Własny podcast od A do Z

Sprawdź kurs „Własny podcast – od nagrania do publikacji”

2. Co ze sprzętem?

Kiedy przyjdzie nam już do tworzenia podcastu należy zastanowić się jakim sprzętem będziemy to robić. Im lepszy on będzie – tym lepszy dźwięk. Jednak obecnie nawet niektóre telefony posiadają wysokiej jakości dyktafony. Jeżeli chcemy zainwestować w wyższej jakości sprzęt niezbędny będzie mikrofon oraz urządzenie, najlepiej komputer, dzięki któremu będziemy w stanie zarejestrować dźwięk.

Kiedy już uzyskamy całe nagranie zapewne będziemy chcieli je zmontować. Prostym i zarazem darmowym do tego programem jest choćby Audacity – nieskomplikowany interfejs nie powinien przysporzyć kłopotów nawet początkującym amatorom.

3. W kolejnym kroku warto zastanowić się jak założyć podcast

Gdzie go umieścić, która platforma będzie dla niego najlepsza? Przy małej liczbie odbiorców wystarczy do tego własny blog lub strona internetowa, lecz kiedy podcast zdobędzie zaufane grono odbiorców, których zacznie przybywać, taka pojedyncza strona może kolokwialnie nie ,,dźwignąć’’ podcastu. Wtedy dobrze jest zainteresować się zewnętrznym hostingiem dla naszej twórczości. Inaczej sprawa wygląda, kiedy nagrania zamierzamy gdzieś wrzucić.

Wielu podcasterów prowadzi własne kanały na Youtube, na które regularnie dodają kolejne odcinki nagrań. Dużą popularnością cieszy się też platforma Spotify czy iTunes. Tak naprawdę im więcej platform, tym lepsze zasięgi i możliwości dotarcia do różnych odbiorców.

4. Co dalej?

Ostatni etap, choć nie mniej ważny, to umiejętna promocja podcastu. Wykorzystanie mediów społecznościowych to absolutne minimum, aby ktokolwiek mógł się o naszej twórczości dowiedzieć. Profil na Instagramie, fanpage na Facebooku, profil na Twitterze będą stanowić pomost między nami a odbiorcami oraz umożliwią komunikację ze słuchaczami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *