{"id":567,"date":"2020-06-17T15:11:19","date_gmt":"2020-06-17T15:11:19","guid":{"rendered":"https:\/\/dswe.pl\/?p=567"},"modified":"2020-06-17T15:12:42","modified_gmt":"2020-06-17T15:12:42","slug":"zielony-marketing","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/dswe.pl\/zielony-marketing\/","title":{"rendered":"Zielony marketing a rozw\u00f3j Twojej firmy"},"content":{"rendered":"

\"Li\u015b\u0107<\/p>\n


\nWi\u0119kszo\u015b\u0107 przedsi\u0119biorstw nie wie czym jest koncepcja marketingu przyjaznego \u015brodowisku i dlaczego taka strategia zdobywa coraz wi\u0119ksz\u0105 popularno\u015b\u0107. W\u0142a\u015bciciele firm pope\u0142niaj\u0105 ogromny b\u0142\u0105d ignoruj\u0105c pojawiaj\u0105ce si\u0119 na rynku koncepcje ekologiczne. Uwa\u017caj\u0105 je za zb\u0119dne i zbyt kosztowne. Zupe\u0142nie inaczej my\u015bli klient. \u015awiadomo\u015b\u0107 konsumenta dotycz\u0105ca ochrony \u015brodowiska ro\u015bnie i aby utrzyma\u0107 oraz sukcesywnie zwi\u0119ksza\u0107 sprzeda\u017c towar\u00f3w i us\u0142ug, nale\u017cy zwr\u00f3ci\u0107 si\u0119 w stron\u0119 zielonego marketingu.
\n<\/b><\/p>\n

Niech\u0119\u0107 do wdra\u017cania marketingu ekologicznego opiera si\u0119 w du\u017cej mierze na przekonaniu o nieatrakcyjno\u015bci takiej formy i jej wymaganiach na etapie produkcyjnym. To prawda, produkt oznaczony znakiem \u201eEKO\u201d lub \u201eBIO\u201d jest znacznie dro\u017cszy, a jego wygl\u0105d cz\u0119sto ogranicza si\u0119 do szarych, papierowych opakowa\u0144. Jednak nie zniech\u0119ca to klient\u00f3w do zakupu. \u015awiadomy konsument coraz cz\u0119\u015bciej wybiera marki dro\u017csze, ale wyprodukowane w warunkach przyjaznych \u015brodowisku. Wizerunek firmy jako przedsi\u0119biorstwa ekologicznego liczy si\u0119 dla nich bardziej, ni\u017c korzystna cena.<\/p>\n

Ekologia w marketingu – dlaczego to wa\u017cne?<\/h2>\n

Niezwykle istotna w zielonym marketingu jest autentyczno\u015b\u0107. Ekologia nie mo\u017ce by\u0107 jedynie teori\u0105, ale nale\u017cy stosowa\u0107 j\u0105 w praktyce, bo konsument chce mie\u0107 pewno\u015b\u0107, \u017ce otrzymuje produkt najwy\u017cej jako\u015bci. Wdra\u017canie strategii bazuj\u0105cej na ochronie \u015brodowiska, to kompleksowy proces obejmuj\u0105cy niemal wszystkie poziomy produkcji, od projektu po wysy\u0142k\u0119.<\/p>\n

Jak mo\u017cemy scharakteryzowa\u0107 zielon\u0105 firm\u0119?<\/h3>\n
    \n
  • 1. Produkty przedsi\u0119biorstwa ekologicznego s\u0105 wolne od toksycznych materia\u0142\u00f3w i nie niszcz\u0105 \u015brodowiska.<\/li>\n
  • 2. Produkty ekologiczne s\u0105 przeznaczone do wielokrotnego u\u017cytku.<\/li>\n
  • 3. Spos\u00f3b wytwarzania wyrob\u00f3w EKO obejmuje recykling i wytyczne sprzyjaj\u0105ce ochronie \u015brodowiska.<\/li>\n
  • 4. Produkty BIO mo\u017cna podda\u0107 recyklingowi.<\/li>\n
  • 5. Opakowania gotowych wyrob\u00f3w s\u0105 biodegradowalne i pochodz\u0105 z recyklingu.<\/li>\n
  • 6. Firma podczas produkcji nie wykorzystuje w nadmiarze materia\u0142\u00f3w szkodliwych lub w og\u00f3le z nich rezygnuje.<\/li>\n<\/ul>\n

    Przedsi\u0119biorstwo spe\u0142niaj\u0105ce wszystkie wy\u017cej wymienione punkty jest firm\u0105 ekologiczn\u0105 i w ten spos\u00f3b mo\u017ce si\u0119 promowa\u0107 na rynku.<\/p>\n

    3 zasady prowadz\u0105ce do sukcesu<\/h3>\n

    Sama strategia oparta na zielonym marketingu odnosi si\u0119 do trzech zasad prowadz\u0105cych do sukcesu:
    \n1. Dzia\u0142ania przyjazne \u015brodowisku to podstawa kultury firmy.<\/strong>
    \n2. Wspieranie inicjatyw o charakterze ekologicznym.<\/strong>
    \n3. Autentyczno\u015b\u0107 oraz przejrzysto\u015b\u0107 firmy pod k\u0105tem operacji i proces\u00f3w w niej zachodz\u0105cych.<\/strong><\/p>\n

    Ekologiczne inicjatywy<\/h2>\n

    Zielony marketing zadzia\u0142a je\u017celi firma b\u0119dzie w pe\u0142ni zaanga\u017cowana w tak\u0105 koncepcj\u0119 rozwoju. Ekologiczne inicjatywy musz\u0105 zosta\u0107 umieszczony w centrum i obj\u0119te specjaln\u0105 uwag\u0105 zarz\u0105du oraz menad\u017cer\u00f3w. Przedsi\u0119biorstwo przyjazne \u015brodowisku stara si\u0119 wspiera\u0107 w tej kwestii tak\u017ce pracownik\u00f3w, ich \u015bwiadomo\u015b\u0107 i nawyki. Ka\u017cdy element firmy musi wyznawa\u0107 podobne zasady i kierowa\u0107 si\u0119 ekologi\u0105 w swych dzia\u0142aniach. Zmiana w funkcjonowaniu przedsi\u0119biorstwa, to pocz\u0105tek rozwoju opartego na zielonym marketingu.<\/p>\n

    Niezwykle istotne w koncepcji strategii ekologicznej jest informowanie rynku o swoich pozytywnych decyzjach. Warto wspiera\u0107 organizacje charytatywne lub jednostki walcz\u0105ce o \u015brodowisko. Wsp\u00f3\u0142praca z uczelniami, samodzielnymi naukowcami lub sponsorowanie du\u017cych grup naukowych skupionych na ekologii buduje pozytywny wizerunek marki. Doskonale sprawdzaj\u0105 si\u0119 r\u00f3wnie\u017c kr\u00f3tkie filmy informacyjne publikowane w mediach spo\u0142eczno\u015bciowych. Im wi\u0119ksza kreatywno\u015b\u0107 w tym zakresie, tym lepiej.<\/p>\n

    Przejrzysto\u015b\u0107 w podej\u015bciu do konsumenta, to ostatni element zielonego marketingu. Firma musi udowodni\u0107 swoj\u0105 odpowiedzialno\u015b\u0107 spo\u0142eczn\u0105. Autentyczno\u015b\u0107 jest niezwykle wa\u017cna, poniewa\u017c ka\u017cda pr\u00f3ba oszustwa niszczy zaufanie do produktu i zniech\u0119ca klient\u00f3w do zakupu. Je\u017celi cho\u0107 raz si\u0119 zawiod\u0105, to ju\u017c zawsze b\u0119d\u0105 kojarzy\u0107 dane logo z brakiem zaufania. Nale\u017cy g\u0142o\u015bno m\u00f3wi\u0107 o ekologicznych aspektach proces\u00f3w produkcji, popiera\u0107 je faktami i aktualizowa\u0107, by konsument mia\u0142 sta\u0142y dost\u0119p do informacji i m\u00f3g\u0142 je weryfikowa\u0107.<\/p>\n

    Zielony marketing to skomplikowana taktyka, ale w\u0142a\u015bciwie wprowadzana i odpowiednio kontrolowana przynosi wymierne korzy\u015bci.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    \u015awiadomo\u015b\u0107 konsumenta dotycz\u0105ca ochrony \u015brodowiska ro\u015bnie i aby utrzyma\u0107 oraz sukcesywnie zwi\u0119ksza\u0107 sprzeda\u017c towar\u00f3w i us\u0142ug, nale\u017cy zwr\u00f3ci\u0107 si\u0119 w stron\u0119 zielonego marketingu<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":565,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[5],"tags":[35],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/dswe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/567"}],"collection":[{"href":"https:\/\/dswe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/dswe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/dswe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/dswe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=567"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/dswe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/567\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":569,"href":"https:\/\/dswe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/567\/revisions\/569"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/dswe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/565"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/dswe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=567"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/dswe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=567"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/dswe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=567"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}